28 September 2008

Stickprojekt













I somras när vi var i Östhammar köpte jag det här garnet i en liten gullig broderi och garnbutik. Tänkte att det skulle bli en slipover till lillkillen. Så här långt har jag kommit och ska nu snart börja maska av för ärm och halsringningen på framstycket. Längtar så till att jag kan få prova den!

På gång:
Jag köpt ett gammalt Husqvarna mönster på tradera och har precis klippt ut delar för att sy en höstjacka i sjuttiotalsmodell till sonen. Dessutom har jag vunnit en auktion med det underbara tyget Pompeja och ser så fram emot att få hem det! Vi får se vad det blir av det.

Jag har även skickat efter tyg från Reprodepot.com Dom har så otroligt mycket fint.
Är man sjuk om man kan sitta och dregla över tyger?? Kan man få lov att sjukskriva sig? För att få sitta hemma och sy....

No comments: